(toch nog niet helemaal) zomervakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu (toch nog niet helemaal) zomervakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu

(toch nog niet helemaal) zomervakantie!

Door: Lisa Gorter

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 November 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,
Het is inmiddels al weer veel te lang geleden dat ik een blog heb geplaatst, terwijl ik beloofd had om jullie op de hoogte te houden van mijn reisplannen. Nu had ik al verteld dat de laatste weken erg druk waren met school, maar nu werd afgelopen week, net in de laatste week van school, erg ziek! (niet schrikken, ik voel me inmiddels alweer een stuk beter.) Ik had voedselvergiftiging opgelopen door een slecht stukje kip, en heb me nog nooit zo ziek gevoeld. Ik ben zelfs naar de huisartsenpost geweest in het ziekenhuis, waar ze me een infuus hebben gegeven met extra vloeistof omdat ik was uitgedroogd. Gelukkig gaven ze me antibiotica, waardoor ik me meteen een stuk beter voelde. Maar man, wat een ongelukkige timing. Ik ben namelijk de hele week ziek geweest, en heb daardoor 2 toetsen en een essay gemist. Aangezien ik over een paar dagen begin met reizen (later meer), is dit allemaal niet zo handig. Gelukkig heb ik van het ziekenhuis en de dokter een medische verklaring, die je moet uploaden en van commentaar moet voorzien zodat een commissie kan bepalen of je uitstel krijgt. Gelukkig zijn al mijn verzoeken goedgekeurd. Helaas betekend dit dat ik niet zoals gepland deze week allerlei leuke dingen in Sydney kan doen, maar dat ik mijn essay moet afmaken en 2 toetsen moet inhalen. Éentje daarvan 'mag' ik thuis maken, maar word daardoor wel strenger beoordeeld. Ook word er van mij verwacht dat ik meer schrijf, en ik heb er één dag voor. Een beetje benadeeld voel ik me dus wel, ik kan er niet echt iets aan doen dat ik zo ziek was.. Voor mijn essay heb ik gelukkig een week uitstel gekregen en de andere leraar zegt 'we zien wel', wat dat dan ook mag betekenen..

Maar natuurlijk mag ik nog steeds niet klagen, want ik heb dus ongeveer ZOMERVAKANTIE. Al weer? ja, alweer. Vandaag over precies 3 maanden begint de uni in Maastricht weer, dus ik heb een lange tijd om te reizen. De eerste reis begint over een paar dagen al zoals ik al zei: vrijdag ga ik met het vliegtuig naar Cairns, om vanaf daar in 3/4 weken de oostkust af te reizen terug naar Sydney. Dit doe ik met een "hop-on-hop-off" busticket, waarmee je voor een bepaalde prijs elke dag meerdere bussen kan pakken om naar je volgende plaats door te reizen. Ik ga alleen, omdat er nog niet veel mensen klaar zijn met hun toetsen. Wel ben ik al in contact met meerdere Nederlanders die het zelfde van plan zijn en ik kom onderweg natuurlijk genoeg mensen tegen! Ook zijn er veel mensen die de route andersom gaan doen als ze klaar zijn met de examens, dus daarmee kan ik in de laatste week van mijn reis afspreken:) Wat ik van plan ben om te doen is bijvoorbeeld snorkelen in het Great Barrier Reef! En er is nog veel meer te zien en te doen langs de route, ik ga in de loop van de week maar eens een beetje een schema maken.
De reden waarom ik begin december terug wil zijn in Sydney is omdat ik daar meedoe aan de Model United Nations (MUN) conference van de universiteit van Sydney. Ik heb dit vorig jaar ook in Maastricht gedaan, en voor de mensen die niet weten wat het is: je vertegenwoordigd een bepaald land of een bepaald persoon in een committee, en daarin ga je 3 dagen onderhandelen over een bepaald probleem. Zelf ben ik de vertegenwoordiger van Frankrijk (Nederland was meteen al vergeven aan iemand anders helaas) in een probleem over de vluchtelingenproblematiek. Erg interessant en vooral actueel.

Hierna heb ik nog geen concrete plannen, maar ik zou erg graag naar Nieuw Zeeland willen gaan. Het is alleen een beetje zoeken naar een goedkope vlucht, want niet alleen is december de feestmaand, maar ook de vakantieperiode voor veel mensen hier. Hopelijk kan ik door goed te zoeken een beetje een redelijke vlucht vinden, want hoe gaaf zou het zijn om daar kerstmis te vieren!?;)

Voor oud en nieuw wil ik absoluut in Sydney zelf zijn, het vuurwerk bij de harbour bridge schijnt echt spectaculair te zijn. Ik ben het internet al aan het afzoeken naar de beste plekjes, en misschien word het zelfs de avond van te voren kamperen om de beste plekken te hebben haha! Hierna heb ik nog twee weekjes te gaan voor ik weer terug vlieg naar Nederland (ik kom 15 januari 's ochtends aan op schiphol), en in die twee weken zou ik graag nog Canberra en Melbourne willen bezoeken. Misschien ga ik een kleine roadtrip maken met mijn huisgenoot, die een auto heeft waarmee we de great ocean road kunnen rijden, een prachtige weg langs de kust met allerlei mooie plekjes om te stoppen. Dit is allemaal dus nog helemaal niet zeker, het enige wat gepland is is mijn roadtrip langs de oostkust en Sydney Model United Nations. Ik hou jullie op de hoogte over mijn plannen!

Liefs xxx

  • 01 November 2015 - 13:41

    Ineke Gorter:

    Hoi Lisa zo blij dat je weer beter bent, spannend als je zo ver weg bent.Knap hoe je het allemaal gered hebt, bijna was ik naar je toe gevlogen!! Geniet nog van de resterende tijd (nog 77 dagen) en tot ziens. Lieve groetjes van Papa , Mama en Harm

  • 01 November 2015 - 16:38

    Wilma:

    Wat een geweldige plannen Lisa! Ik hoop dat alles meezit voor de nodige examens. Groet van Wilma

  • 01 November 2015 - 17:57

    Marja Gorter:

    Hoi Lisa allereerst bedankt voor je kaartje vond ik hartstikke leuk (vooral lief). Wat jammer dat je door dat stuk kip je plannen weer moet aanpassen en toetsen gemist hebt maar het allerbelangrijkste is dat je weer helemaal beter bent, wat je moeder al gezegd hebt knap dat je het allemaal gered hebt want dan zit je toch maar ver weg hoor. Nu Lisa veel succes met de laatste toetsen en dan vooral heeeeeeeeeel veeeeeeeeel genieten van je (2de) zomervakantie en vooral veeeeeeeeeeel foto's maken hoor groetjes Peter en marja

  • 01 November 2015 - 22:43

    Janet Gorter:

    Hoi lisa,fijn te lezen dat het beter met je gaat en wel rot voor je dat het je toetsen in de war gebracht heeft.ik hoop voor je dat alles toch nog goed komt,en dat je dan lekker op vakantie kunt gaan.
    Wel veel foto's maken hoor,we willen niets missen hoor van wat je daar ziet. Ik was vandaag bij pap en mam,en ze hebben me laten zien hoe je reis eruit gaat zien. Echt gaaf.een hele goede reis en hoop gauw weer wat te lezen. Groetjes uit groesbeek

  • 03 November 2015 - 20:02

    Mariette:

    Hi Lisa, wat een opluchting om dit allemaal te lezen!
    Erg vervelend om zo ziek te worden terwijl je aan de andere kant van de wereld zit!
    Maar geweldig dat je nog zoveel mooie reisplannen voor de boeg hebt!
    Trouwens ik moest van oma zeggen dat ze heel blij voor je is, want ze heeft zich echt veel zorgen om je gemaakt. Ik heb jouw hele verhaal over de telefoon aan haar voorgelezen!
    Ze stuurt je veel lieve groeten en een prachtige zomer vol met reizen!
    En ze vroeg zich af of je haar kaart al hebt ontvangen, die heeft ze zo'n dag of 10 geleden gestuurd?
    In ieder geval hoop ik dat je na deze week van al je toetsen af bent.
    En vergeet niet: na al dat harde werken wordt het hard feesten/reizen !!! Hahaha :)
    Warme groetjes uit Portugal en het ga je heel goed, xxx Mariette.

  • 06 November 2015 - 15:55

    Carla:

    Hallo Lisa
    Fijn om te horen dat het weer goed met je gaat.En wat leuk om te lezen wat je nog allemaal van plan bent,nou maar hopen dat het lukt,maar dat denk ik wel je werkt er zo hard voor.We zien de foto,s wel weer verschijnen zeker die van het vuurwerk straks dat lijkt mijn ook erg vet om dat mee te maken. Maar geniet ervan wij houden pap en mam en Harm hier wel bezig hahaha. groetjes van ons.
    l

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

01 November 2015

(toch nog niet helemaal) zomervakantie!

08 Oktober 2015

Bali!

25 September 2015

Time flies when you are having fun!
Lisa

Voor een half jaar in Sydney, Australië om te studeren aan de University of New South Wales (UNSW)

Actief sinds 09 Juli 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 6620

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: