Aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney!

Door: Lisa Gorter

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Juli 2015 | Australië, Sydney

G'Day mates! Dit is alweer mijn tweede dag in Sydney en ik heb inmiddels besloten om een reisblog bij te (proberen te) houden zodat de mensen in Nederland mij ook allemaal kunnen volgen:) Twee dagen geleden alweer was het dan zo ver: de grote reis! Na een moeilijk afscheid van vrienden, familie en collega's de dagen ervoor moest het grootste afscheid nog komen op Schiphol: van mijn familie. Maar toen stonden onverwachts mijn vriendinnetjes uit Nijmegen voor mijn neus, met een zelfgemaakt spandoek, om mij uit te zwaaien! Ik wist alleen dat iris zou komen maar had geen idee dat de rest mee zou komen. Dat werd dus nog meer afscheid nemen en nog meer huilen. De eerste vlucht naar Abu Dhabi was maar 6 uurtjes en ging redelijk snel voorbij. Helaas was er wel vertraging omdat de luchthavens in Dubai en Abu Dhabi zo snel groter worden en er daardoor te veel vluchten zijn. We moesten dus een tijdje rondjes vliegen boven Abu Dhabi voor we eindelijk moesten landen. Ondertussen werden ik en andere passagiers met een overstap steeds zenuwachtiger, omdat de overstap maar 2 uur was. Toen we eindelijk landden hadden we nog maar één uur voordat de gate voor de volgende vlucht opende, en we moesten ook nog door de security check en de weg vinden naar de gate op dit mega-vliegveld. Een hoop gestress en geren later kwam ik aan bij de gate, waar ik meteen kon boarden. Ik als niet zo'n ervaren vlieger wist niet wat ik zag: een vliegtuig met twee verdiepingen en een touchscreen voor iedereen waarop je film's en series kon kijken of het laatste nieuws kon bijhouden. Gelukkig kon ik een beetje slapen en 13 uur later kwamen we aan in Sydney, waar het inmiddels al donker was (oja, het is hier winter en 8 uur later dan in NL). Ik het vliegtuig moest ik nog 2 formulieren invullen, ééntje vroeg of ik de laatste 3 weken in Afrika was geweest (ivm Ebola) en de ander ging over in te voeren goederen. Ze zijn namelijk ontzettend streng met het invoeren van eten en andere goederen naar Australië.
Na aankomst heb ik 2 uur in de rij gestaan voor de security, waar ik gelukkig wel een aardig meisje ontmoette om de wachttijd mee door te komen. Gelukkig was mijn koffer er, maar een koffer van dat meisje was dus niet aangekomen.. Op het vliegveld heb ik meteen een Australische Sim-kaart gekocht en daarna een taxi gepakt naar mijn kamer, die op de campus is (36 dollar, ongeveer 25 euro, ouch!). Over dollars gesproken, het leven in Sydney is sowieso heel erg duur, vooral vlees en brood. Dit wist ik natuurlijk van te voren, maar het is wel even slikken in de supermarkt. Wel schijn je redelijk goedkoop te kunnen eten op de campus, dus dat ga ik nog even ontdekken.

Verder ben ik vandaag naar het strand van Coogee gelopen. Op de kaart leek het niet ver, maar het bleek uiteindelijk toch meer dan 35 minuten lopen te zijn. Sydney is namelijk heel erg heuvelachtig, dus aan lichamelijke oefeningen geen gebrek. Het strand was heel mooi(foto's worden bijgevoegd) en heel rustig, maar het is voor de inwoners van Sydney dan ook winter. Ik vond het met zo'n 17/18 graden juist best wel warm en lekker om over het strand te wandelen.

Oké voor een verhaal over alleen mijn aankomst in Sydney is dit toch wel lang, dus ik stop ermee voor vandaag. Jullie horen snel meer en ik vind het leuk om iets van jullie te horen, dus als je wil kan je een reactie achter laten!

Liefs, Lisa

  • 09 Juli 2015 - 14:54

    Elrie:

    Heey lisa goed om te horen dat alles is goed gegaan
    hopelijk kan je draai een beetje vinden daar.
    leuk dat we je zo een beetje op de hoogte kunnen houden.
    heel veel plezier en we spreken mekaar snel weer
    Groetjes van elrie en dennis

  • 09 Juli 2015 - 15:29

    Wilma:

    Lieve Lisa, ik hoop dat je tablet of foontje niet gaat piepen of fluiten want ik zie dat het bijna midernacht is bij jou. Gek idee dat je nu wintertijd hebt. Wel even wennen dat het vroeg donker is, maar straks kerstmis in de zon!
    Fijn dat ik mee mag kijken in een stukje van jouw leven.Heel warme groet van Wilma.

  • 09 Juli 2015 - 16:22

    Janet Gorter:

    Hallo lisa,
    fijn dat de reis goed verlopen is,en dat het goed met je gaat.
    jammer dat alles zo duur is .wij wensen je veel plezier daar,enik hoop dat je snel je draai gevonden hebt.
    leuk dat we zo kunnen mee kijken met je. Hoop gauw weer iets te lezen.
    Dikke knuffel uit groesbeek.

  • 09 Juli 2015 - 16:38

    Carla:

    Hallo Lisa,
    Fijn dat de reis goed is gegaan en inderdaad als ik dit zit te typen is het bij jou half 1 snachts dus die hollanders gaan jou wakker houden mits je tablet piept ik hoop het niet voor je.hahah. Als jij dit leest is het morge dus goeie morge Lisa en een fijne dag. Succes

    Grt ons

  • 09 Juli 2015 - 16:42

    Jamy:

    Have fun!!!
    Hahahh ik moest opeens denken aan p sharmen 42 wallabe Sidney
    Whaha doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

01 November 2015

(toch nog niet helemaal) zomervakantie!

08 Oktober 2015

Bali!

25 September 2015

Time flies when you are having fun!
Lisa

Voor een half jaar in Sydney, Australië om te studeren aan de University of New South Wales (UNSW)

Actief sinds 09 Juli 2015
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 6642

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: