Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Gorter - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Juli 2015 | Australië, Sydney

Mijn eerste week in Sydney zit er al weer op! De reden waarom ik nu pas een blog schrijf is dat ik problemen heb met mijn laptop. Afgelopen donderdag ging alles nog prima, maar sinds vrijdag is hij vastgelopen en doet hij helemaal niks meer. Gelukkig (en toevallig!) heeft de vriend van mijn huisgenoot in een computerwinkel gewerkt en wilde hij er wel naar kijken. Helaas blijkt nu dat mijn harde schijf een "mechanical defect" vertoont en dat er waarschijnlijk een nieuwe in moet.. Dit is in Nederland al allemaal lastig voor mij, laat staan in Sydney! Gelukkig is die jongen heel behulpzaam en aardig, en ik hoop dit weekend of begin volgende week mijn laptop weer te kunnen gebruiken.. Op dit moment zit ik in de bieb om deze blog te typen want ik wil het natuurlijk wel een beetje bijhouden! (Ik kan dus helaas geen foto's toevoegen, er staan er wel een paar op Facebook en als ik mijn laptop weer terug heb upload ik ze bij mijn volgende blog)

De eerste week in Sydney bestond uit de stad ontdekken en veel dingen regelen, zoals mijn studentenkaart ophalen, een Australische rekening openen, etc. De stad ontdekken hoefde ik gelukkig niet alleen, omdat ik twee jongens ben tegengekomen op de campus die ook net waren aangekomen. Met hen ben ik onder andere naar het Opera house en de Harbour Bridge gaan kijken en we hebben door de Royal Botanic Gardens gewandeld. We hadden geluk met het weer, want de voorspellingen waren slecht maar het was uiteindelijk zonnig en redelijk warm. Helaas zijn de afgelopen dagen de weersvoorspellingen wel uitgekomen: regen, kou en nog meer regen.. de locals hier zeggen dat het een van de koudste winters is van de afgelopen jaren (heb ik weer). Natuurlijk is het vergeleken met de Nederlandse winter nog steeds niet echt koud (14-17 graden), maar normaal gesproken is het hier rond de 19/20 graden met zon.. Wel word er gezegd dat dit de laatste slechte week is en dat het vanaf volgende week weer 19 graden word!

Wat er verder nog over Sydney te vertellen is, is dat de stad echt enorm groot en druk is. Ongeveer 4,5 miljoen inwoners en dan nog allemaal "suburbs" eromheen. Je kan makkelijk 2 uur reizen en dan alsnog in dezelfde stad zijn! Gelukkig is het vanaf onze campus maar ongeveer 20 minuutjes met de bus naar het centrum, dus dat valt erg mee:) Wat ik tot nu toe allemaal gezien heb ik Sydney zijn het opera house, de harbour bridge, de royal botanic gardens en natuurlijk Bondi beach (dat in het echt best wel tegen valt, het is vooral bekend van TV en daarom gaat iedereen er heen). Ook heb ik gister de Ferry genomen naar Manly, de overkant van Sydney zeg maar, waar ze ook een prachtig strand hebben. Er zit ook een hele grote dierentuin waar je met een kabelbaan naar boven kan, maar daar ga ik een andere keer heen.

Verder is er vanmiddag een afternoon tea georganiseerd op de campus voor exchange students die al wat eerder in Sydney zijn aangekomen om elkaar te leren kennen, dus ik ben benieuwd of daar veel studenten op af komen. Verder begint volgende week de O-week (introductieweek), waarin er super veel activiteiten georganiseerd zijn, op onze campus maar ook in de "village" waar wij wonen, dus dat word vast erg leuk! Jullie horen volgende week wel hoe deze week is geweest:)

Tot snel en groetjes!

  • 22 Juli 2015 - 20:06

    Ria Verbeet:

    Wat leuk om weer te lezen wat je zoal gedaan hebt
    het zal ook wel een leuke introductie week worden.
    En ook fijn dat je al verschillende mensen kent
    hier zijn we natuurlijk bezig met de vierdaagse volgen op t.v en
    de lopers aanmoedigen en Susan is hier met de kinderen Mark heeft
    nog geen vakantie en ze is nu woensdag avond naar de stad met een vriendin
    een fijne week

    Ria en jan

  • 24 Juli 2015 - 20:45

    Marja Gorter:

    Hallo Lisa,wat leuk om jouw reisverslag te lezen en de eerste gebeurtenissen en ervaringen.hopenlijk is je laptop weer snel gemaakt en kunnen wij hier in Nederland jou mooie foto's bekijken.op Facebook heb ik er al een aantal gezien. ik zal zeker nog vaker op je blog kijken hoe en wat .heel veel groeten hiervandaan en studeer ze en heel veel plezier groetjes.

  • 26 Juli 2015 - 23:02

    Cynthia:

    Hallo Lisa ,

    Alles goed down under? Je bent nu absoluut bezig aan een groot avontuur! Hoorde van Ineke dat je een blog bij hield. Leuk om te lezen over je belevenissen.
    Wat 'n geweldig mooie kans voor je om in Australië 'n stukje van je studie mee te pakken. Jammer dat je wat pech had met de computer, hoop dat hij snel gemaakt is.
    Maar vooralsnog is het genieten van alles daar.
    Heel veel plezier nog in Sydney.

    Liefs, Cynthia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

16 November 2015

Eerste week van mijn roadtrip

01 November 2015

(toch nog niet helemaal) zomervakantie!

08 Oktober 2015

Bali!

25 September 2015

Time flies when you are having fun!
Lisa

Voor een half jaar in Sydney, Australië om te studeren aan de University of New South Wales (UNSW)

Actief sinds 09 Juli 2015
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 6627

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: